Supermassive Games tarafından geliştirilen ve Bandai Namco tarafından 2022 yılı içerisinde yayınlanan seçim odaklı, öykü, tansiyon oyunu The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me, bizleri bir Küme belgeselci ile buluşturuyor.
Başımıza Üzücü makûs olayların geldiği bu üretim içerisinde her nereye burnumuzu sokarsak orada bir tuhaflık ortaya çıkıyor. Tansiyon seviyesinin alçaktan üste yanlışsız artış gösterdiği bu imal içerisinde bizleri genel olarak jumpscare stili kaygı kısımları bekliyor. Bir Küme belgeselci ile yola koyulduğumuz bu macerada, üyesi olduğumuz programın geleceğini burada şekillendirmeye çalışıyoruz. H.H. Holmes cinayetinin arka planında yaşananları bir belgesel mahiyetinde anlatacağımız bu üretim içerisinde aslında belgesel konusu biz oluyoruz.
Reytingler yükselsin
The Dark Pictures Anthology serisi içerisinde yer Meydan bu üretim bizlere sinematik bir tansiyon macera tecrübesi yaşatıyor. Oyun içerisinde atıldığımız bu macerada bir belgesel programımız bulunuyor. Lakin bu belgesel programının yeni bir kana ve dokunuşa muhtaçlığı var. Reytinglerin epey düştüğü bu periyotta yeni bir belgesel konusunun ve İlgi alımlı bir içeriğin bulunması gerekiyor. İşte burada biz devreye giriyoruz. Bir belgesel kümesi olarak farklı cinayetlerin işlendiği bir kaleye Davet ediliyoruz (Tabi müracaat yaptıktan sonra).
Aradığımız fırsatın bu olduğunu düşündüğümüz yere giderek buraları incelemeye koyuluyor, kamera açılarını yere giriş yapmadan Evvel başımızda kurmaya başlıyor, kameraların odağını ve seyircilerin ilgisini bu cinayet dolu yere vermeye çalışıyoruz.
Bu üretim ile birlikte atıldığımız bu macerada karşımızda giriş yapacağımız ve cinayetlerin işlendiği bir kale bulunuyor. Olağan bu kale içerisinde kaygı oyunlarından aşina olduğunuz ve kapısını aralayabileceğimiz birçok oda, yeri geldiği Vakit bizleri kapana sıkıştıracak devinim eden duvarlar, tuzak dolu bölgeler ve daha fazlası yer alıyor. Reytingleri yükseltelim derken başımıza Aka bir bela aldığımız bu üretim içerisinde Daimi olarak ardımıza bakmadan kaçacak, düz koridorlarda ayağımızı bilerek yere takıp düşecek ve tansiyonu çizgi safhada yaşamaya çalışacağız. Birtakım mantık kusurlarının ve yer yer bizleri sıkan bir yapının olduğu üretimde karakterlerin hayatta kalması yahut ölmesi büsbütün bizim elimizde.
Seçim odaklı sinematik bir deneyim
Serinin evvelki oyunlarında olduğu üzere bu üretimde da bizleri sinematik ve seçim odaklı bir macera bekliyor. Kıssanın ve maceranın ön planda olduğu bu imal içerisinde seçimlerimiz hem sonuca hem de karakterlerin ilerleyişine tesir ediyor. Oyun içerisinde vereceğimiz kararlar ile karakterleri kurtarabiliyor yahut onları hüzünlü bir sona gerçek götürebiliyoruz. Bunların büsbütün elimizde olduğu bir yapıyı bünyesinde barındıran bu oyun sinematik anlatımlarıyla ön plana çıkıyor ve öyküyü de oradan bizlere açmaya başlıyor. Temponun yavaştan üste gerçek ilerleyiş gösterdiği bu oyunda arka planda bir katil bulunuyor. Biz de bu katilden kaçmaya ve kurtulmaya çalışıyoruz
Katilin bizi Daimi koşturduğu ve koşturmaktan Beğeni aldığı bir yapım
Oyun içerisinde belgesel programımızı şaha kaldıracak bir mevzu bulduktan sonra üstte da bahsettiğim üzere bir otele geliyoruz. Cinayetlerin işlendiği ve seri katilin yer aldığı bu otel içerisinde burayı hem izleyicilere anlatmak hem de kan donduran olayları sunmak için maceraya atılıyoruz. Fakat bu otelde beklenmedik olaylar meydana geliyor ve gariplikler yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Oyun içerisinde atıldığımız bu macerada aslında otel içerisinde yeni bir katil baş gösteriyor ve bu katilden kendimizi muhafazaya ve kurtarmaya çalışıyoruz. Otelin içerisine hapsediliyoruz ve bu esnada artık öykümüz ve olayımız başlamış oluyor.
Her bir karakteri oyunun müsaade verdiği takdirde Denetim edebildiğimiz bu macerada Temel olarak ardımızda bir katil bulunuyor, bu katilden kaçmak ve onun tuzaklarından kurtulmak büsbütün bizim işimiz. Münasebetiyle katil yer yer kendini gösteriyor ve gerimizden koşarak değil de yalnızca yürüyerek ilerliyor. Bizim depar attığımız fakat katilin Daimi olarak yürüdüğü bu üretimde katil her Vakit önümüze kesebiliyor ve kullandığı kestirmelerle adeta zirvemize binebiliyor.
Ara Aralık düz yolda yerlere düştüğümüz ve süründüğümüz bu üretim içerisinde katil yalnızca koşturmaktan Beğeni alıyor ve o çaresizliği hissettiğimiz anı görmek istiyor. Bu durumdan Beğeni Meydan katil ile tansiyon anlarına giriş yaptığımız oyunda her bir karakteri kurtarmak ve çıkış yolu aramak durumunda kalıyoruz.
Korku anları jumpscare
Oyun içerisinde Daimi olarak kendimizi gergin hissedeceğiz ve diken üstünde olacağız. Lakin bu diken üstünde olma durumu yalnızca jumpscare olayından kaynaklanıyor. Yani oyunda Birden olarak bir şey karşımıza çıkıyor ya da Birden bir yüksek ses bizim irkilmemize Sebep oluyor.
Oyundaki dehşet dolu anlar büsbütün bundan ibaret. başkası kalan kısımlarda ise yalnızca gerildiğini hissedebilirsiniz lakin korkmazsınız. Münasebetiyle oyun bize Uzaklık orta jumpscare ögeleri çıkararak korkmamızı sağlıyor. Hatta bunun dozu sonlara gerçek artıyor.
Karakterlerin her birini Denetim edebiliyoruz
Oyunda üstte da bahsettiğim üzere bu tansiyon dolu anlarda yer yer farklı karakterlerin denetimini elimize alabiliyoruz. Lakin bu geçişler kendi isteğimiz doğrultusunda olmuyor. Yalnızca oyunun müsaade verdiği takdirde bizlere sunuluyor. Oyun içerisinde kümede yer Meydan karakterler farklı düşebiliyor, katilin koşturduğu karakterler farklı olabiliyor ve biz de o karakterlerin denetimini elimize alabiliyoruz. Münasebetiyle kümede bulunan bütün karakterlerin denetimi elimize geçiyor, yer yer bunları kullanıyoruz ve onların gerek karakteristik özelliklerinden gerekse atletik özelliklerinden faydalanabiliyoruz.
Elleri armut toplayan Küme üyeleri
Oyunda her bir karakterin ve her bir belgesel üyesinin farklı özellikleri farklı karakterleri yer alıyor. Lakin denetimi elimize aldığımız Ira dışında rastgele bir Ira devinim etmiyor. Oyun içerisinde dikkatimi çeken noktada bu oldu. mesela bir alandayız, bu alanı araştırmaya koyuluyoruz ve yanımızda bir arkadaşımız bulunuyor. Bu Dost hiçbir halde bize Yardımcı olmuyor ve bu gergin dolu ortamda yalnızca etrafına bakmakla yükümlü. Bu esnada yalnızca etrafı gözetliyor ve bizim ne yaptığımıza bakıyor, tahminen de yaptığımız şey üzerine düşünüyor kim bilir… Bunun dışında rastgele bir Yardımcı olma durumu bulunmuyor. Güya o bu durum içerisinde yer almıyor da yalnızca izleyici olarak katılmış üzere.
Bu durum birtakım kısımlarda o kadar boğucu hale gelebiliyor ki yapacağımız atılımlara Mani bile olabiliyorlar. mesela bir kapıdan geçmek üzereyken iki Ira o kapının önünde duruyor ve geçmemi engelliyor. Münasebetiyle yer yer de hudut bozan durumlar meydana geliyor diyebilirim. Zati hiçbir halde Yardımcı olmayan bu karakterler üstüne bir de bizlere Mani olmaya çalışınca Ara Dizi Alışılmış ki sonlarımıza Yargıç olamıyoruz.
QTE sistemi elbette
Korku serisi içerisinde yer Meydan bu üretimde karakterleri Olağan ki belirli alanlarda ve muhakkak bölgelerde Denetim edebiliyoruz. Onların dışında Daimi olarak sinematik izleme tecrübesini elde ediyoruz. Oyunda karakterleri Denetim ettiğimiz esnada etrafı keşfedebiliyor, Çeşitli notlar bulabiliyor ve geçmişe dair izleri açığa çıkarabiliyoruz. Hem hikaye manasında hem de içinde bulunduğumuz durumu anlamak için bu notları ve eşyaları bulabiliyor, bunlarla etkileşime geçebiliyor ve araştırabiliyoruz.
Oyun içerisinde rastgele bir aksiyon yahut dövüş ögesi bulunmuyor. Bunun yerine büsbütün karşımıza çıkan tuşlara süratlice basma mekaniğine sahip QTE sistemi bulunuyor. Bu sistem tuzakların olduğu yahut katille çabaya girdiğimiz vakitte çoklukla karşımıza çıkıyor. mesela katilden kaçarken kütüğün üstünden atlamak durumunda kalıyoruz. Bu esnada karşımıza bir tuş çıkıyor ve bu tuşa süratlice basmamız gerekiyor. karşıt takdirde kütüğe ayağımız takılıyor ve yere düşüyoruz. Bu da karakterin gidişatına Olumsuz etkiliyor. Münasebetiyle bu durumlara da oyun içerisinde dikkat etmemiz gerekiyor.
Kim öle kim kala
Oyun içerisinde üstte da bahsettiğim üzere seçim odaklı bir Bina mevcut. Seçimleri büsbütün bize bırakan bu üretimde hangi karakterlerin hayatta kalacağını hangi karakterlerin öleceğini aslında seçimlerimiz karar veriyor. Hasebiyle oyunda aşikâr aralıklarda ve belirli vakitlerde seçimler sunuluyor. Bu seçimler sayesinde bir karakterin gidişatını belirleyebiliyor ve onu mevte yahut aydınlığa götürebiliyoruz.
Oyunda yer yer güç seçimler bizlere sunuluyor, hakikaten de bunları düşünmek için Baş yorduğumuz anlar da oluyor. Hasebiyle oyundaki bu seçimlere Fazla İtina göstermeniz ve üzerine birazcık düşünmeniz gerekiyor. Oyun içerisinde birçok nihayet bulunuyor ve Mesut sona ulaşmak için bütün karakterlerin hayatta kalması gerekiyor. bütün karakterlerin hayatta kalması için de bizim seçimlerimizi gerçek bir halde yapmamız lazım.
Tuzaklarla dolu odalar
Katilden kaçmak bir yana dursun tuzaklarla dolu odalar sık sık karşımıza çıkıyor. Oyun içerisinde hangi kapıyı açarsak gerimizden kitleniyor ve Daimi olarak bir dramanın içerisine giriş yapıyoruz. Bu drama içerisinden kurtulmak için Çeşitli gayretler sarf etsek de sonunda katil yeni bir kapı açarak bizim buradan kurtulmamızı sağlıyor. Katilimizin bizlere sunduğu bu ruhsal tecrübe sayesinde bir ileri iki Geri devam ediyoruz. Oyun içerisinde Daimi olarak farklı farklı sürprizler de bizleri bekliyor. Tam o anda artık işimiz bitti dediğimiz anda ya biz bir çıkış yolu buluyoruz ya da katil bize yeni bir kapı aralıyor. Hasebiyle oyun içerisinde Daimi olarak “aa” “aha” üzere yansılar verebilirsiniz.
Korku meskeni deneyimi
Adeta bir kaygı meskeni tecrübesi yaşadığımız bu imal içerisinde kümemiz ile birlikte Daimi olarak başka düşüyor, başka düştüğümüz esnada çığlıklarımıza (karakterlerin Olağan ki) Yargıç olamıyoruz. Oyun içerisinde bulunan karakterler ile çıkış yolunu aradığımız bu üretimde her bir karakteri farklı Benlik özellikleri bulunuyor. Bir Ira yüksekten korkuyorsa diğer bir Ira ise kapalı alandan korkuyor. Münasebetiyle bu mevzuları göz önünde bulundurarak ilerlemeye çalışıyor ve yapacağımız atılımları ve seçimleri bu durumlara nazaran ölçüp biçiyoruz.
Oyun içerisinde verdiğimiz kararlar ile Küme üyesi ortalarında tartışmalar da çıkabiliyor. Bu durumdan dolayı seçimleri düşünerek yapmamız gerekiyor. Bir Ira ile aramızın uygun olması yahut Üzücü olması aslında bir nevi seçimlerimize de bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Münasebetiyle bir Ira ile Daimi olarak Zıt gidersek oyunun sonucuna tesir ediyor ve o karakterle olan bağımız eskisi kadar yeterli olmayabiliyor.
Bir Küme belgeselci ile atıldığımız bu macerada birçok kapıyı aralıyor, geçmişe ilişkin sırları açığa çıkarabiliyor, birçok obje ile etkileşime geçebiliyor ve gergin bir atmosfere giriş yapıyoruz. Seri içerisinde yer Meydan bu imal bana nazaran öbür oyunlar ortasında sönük kalmış durumda. Gerek kıssası gerekse karakterlerin sözleri bana nazaran biraz mat kaldı. Yer yer mantık kusurlarının da içerisinde yer aldığı bu üretim içerisinde sıkıcı anlar da bulunuyor. Daimi olarak kaçmayı seçtiğimiz, katilin bundan Beğeni aldığı ve düz yollarda takıldığımız bu imal Steam üzerinde şu anda 479 Türk lirasından (incelemeyi yazdığım periyot, bu fiyat değişkenlik gösterebilir) satışta. Bu ortada küratör yani anlatıcı ağabeyimize kelam etmiyoruz.
Yorum Yok