Piranha Bytes, THQ Nordic Amel birliği kapsamında geliştirilen ve yayınlanan 2009 çıkışlı bu aksiyon rol yapma oyunu içerisinde Aka bir maceraya atılıyor ve bu maceranın sona ermesini kendi seçtiğimiz yollarla birlikte sağlayabiliyoruz. Oyun içerisinde üçüncü Şahıs bir kamera nazar açısı bulunuyor fakat Olağan ki bu nazar açısını daha da uzaklaştırabiliyor yahut yakınlaştırabiliyoruz. genel manada hoş bir rol yapma tecrübesine bizlere sunan ve öyküsü ile birlikte bizleri bu oyunun başına kilitleyen bu üretim içerisinde tatmin edici bir tecrübe elde edebiliyoruz.
Kazazede ile yola koyulmak
Oyun içerisinde Aka bir gemi kazası sonrası bir adaya sürükleniyor ve o bu adanın kıyısına vuruyoruz. Oyunda Natürel ki kıyıya vurduğumuz esnada birçok mürettebatın hayatını kaybettiğini ve birçok karakterin de ortadan kaybolduğunu görüyoruz. Oyun içerisinde yanımızda bir bayanla birlikte uyanıyor ve bu bayanla birlikte öykünün başlangıcını deneyimleyebiliyoruz. Bu durum Tekrar klasik bir başlangıç üzere görünebiliyor lakin Yine de tatmin edici bir hikaye başlangıcı diyebiliriz.
İlk başta sağdan soldan çalı çırpı toplayarak başladığımız bu oyun içerisinde daha sonra elimize kılıç hatta Irak menzilde işe yarayacak yaylar ve büyüler bulabiliyoruz. Doğal ki bunlar daha sonraki düzeylerde karşımıza çıkıyor. Kıyıya vurduktan ve oyunun temellerini kısa bir müddette öğreniyor daha sonra oyunda Aka bir maceranın başlangıcına adım atıyoruz. Kıyıya vurduğumuz bayanla birlikte başımızı sokabileceğimiz bir yer aramaya koyuluyor ve bir süre birlikte ilerlemeye başlıyoruz. Oyunda bu ilerleme kısmında birkaç tehdit karşımıza çıkıyor ve bu tehditleri de alt etmek için elimizdeki sopaya davranıyoruz.
Başımızı sokabilecek bir yapı bulduktan sonra buraya bayanı bırakıyor ve biz de daha Çok ayrıntısı öğrenmek etrafı keşfetmek için yola davranıyoruz. Natürel olaylar burada artık başlamış oluyor.
Seçimlerle birlikte oyunumuz şekilleniyor
Bir kazazede olarak atıldığımız ve Aka bir maceraya başladığımız bu oyun içerisinde aslında cihanı tehdit eden ve kainatı ortadan kaldırmaya sebebiyet veren bir durum yaşanıyor. Elbette burada hikaye konusunda Aka bir spoiler kısmına girmeyeceğim. Daha Fazla öyküyü küçük bir halde sizlere aktaracağım. Oyun içerisinde Yeniden dünyayı ve gezegeni tehdit eden bir Bina bulunuyor. Bu Bina ortasında iki farklı Küme yer alıyor. Bu kümeler ortasında bir haydut tarafı yani Don tarafı bir de büyücü tarafı yani Mendoza tarafı yer alıyor. Bu iki Küme ortasında oyuna atıldığımız esnada bir Cenk hali yer alıyor lakin bu Cenk halini müzakerelerle birlikte ortadan kaldırabiliyoruz.
Biz oyuncu olarak oyun içerisinde yer Meydan bu iki kümeden birini seçebiliyor ve yolumuza o biçimde devam edebiliyoruz. Oyun bizlere hangi tarafı seçmemiz konusunda rastgele bir zorlama yahut baskı yapmıyor. Büsbütün bizim kendi seçimlerimizle birlikte bu yol şekilleniyor diyebilirim. Oyun içerisinde Alışılmış ki bu kümelere katılmadan Evvel öncelikle dört adet misyon yapmanız gerekiyor yani bu dört misyonun dördünü de bir Küme için yapmanız lazım ki o kümeye giriş yapasınız. Bu vazifeleri yaptıktan sonra bir taraf belirliyor ve bu tarafta da artık işleri yoluna koymaya başlıyoruz. Hangi tarafı seçerseniz seçin bu tarafların her birinin kendine ilişkin avantajları ve dezavantajları bulunuyor.
Her iki kümenin kendine has avantajları bulunuyor
Örneğin haydut tarafını seçerseniz burada Aka bir savaşçı olabiliyor, elinize kılıç yahut yay alabiliyor ve bu hususta uzman olabiliyorsunuz. Ayrıyeten kılıç ve Irak menzili akınlar konusunda kendinizi geliştirebiliyor ve düşmanların karşısına daha kuvvetli bir formda çıkabiliyorsunuz. Şayet büyücü tarafını seçmiş olursanız burada da elinize asalar alabiliyor ve asalar haricinde de direkt olarak elinizden büyüler atabiliyorsunuz. Yani burada da büyü konusunda uzman alabiliyorsunuz. Hasebiyle her iki kümenin da kendine ilişkin özellikleri ve avantajları bulunuyor. Bu da pek hoş bir tecrübesi bizlere sunuyor diyebilirim. Ben Alışılmış ki oyunu bitirmeden Evvel her iki tarafın bizlere neler sunduğunu ve neler aktardığını deneyimledim. Hasebiyle her iki tarafın nitekim de hoş hikaye kurgusu ve hoş kısımları bulunuyor diyebilirim.
Neyi yapıp neyi yapmamak büsbütün bize kalmış durumda
Oyunun sevdiğim yanlarından biri de bize şunu yapın yahut bunu yapın üzere bir mecburilik hissiyatı vermiyor. Oyunda yapacağımız her hamleyi kendimiz yapıyor ve oyun bizi bu dünyaya bir nevi bırakıyor ve karışmıyor diyebilirim. Hasebiyle oyun içerisinde hangi vazifesi yapmak istersek ve hangi vazifesi yapmak istemezsek ona nazaran atağımızı yapabiliyor ve ona nazaran ilerlemeye başlıyoruz. Oyun bu bahiste nitekim de hoş bir özgürlük hissiyatı sunuyor.
Güzel bir rol yapma tecrübesi elde edebileceğimiz bu imal içerisinde üstte da bahsettiğimiz üzere iki farklı Küme bulunuyor. İki farklı kümenin da kendine mahsus hikaye örgüsü ve Türlü vazifeleri bulunuyor. Bunları Alışılmış ki oyun içerisinde dilediğiniz üzere keşfedebiliyor ve deneyimleyebiliyorsunuz. Lakin bir tarafı seçtikten sonra artık kıssaya kısım bölüm ilerliyor ve bu kısım bölüm ilerleyiş sekanslarında kuvvetli vazifeler ve alanlar bizleri bekliyor. Oyunda Küme ayrım etmeksizin Tekrar ortak misyonlar yer alıyor ve bu ortak vazifeleri anne öykünün ilerlemesi için yapmamız gerekiyor.
Bol bol zindan yer alıyor
Risen oyunu içerisinde üstte da bahsettiğim üzere bir Aleni bir dünya bulunuyor. Bu Aleni dünya içerisinde dilediğimiz üzere gezebiliyor ve etrafı keşfedebiliyoruz. Bu Aleni dünyadan Fazla Aka şeyler ve Daimi olarak etkileşim beklemeyin. Zira genel olarak boş alanlar Çok ve kimsenin olduğunu göreceksiniz. Lakin bu bahiste da tasa etmenize gerek yok Oyun içerisinde bol bol zindanlar görebilecek bu zindanlara giriş yapmış bir halde kendinizi bulacaksınız. Bu zindanlar içerisinde güçlü yaratıklar ve tehditler yer alacak. Hasebiyle buralarda hayli Çok vakit geçireceksiniz.
2009 imali münasebetiyle grafik ve animasyon beklentiniz olmasın
Oyun 2009 yılında çıktığından Dolayı rastgele bir animasyon yahut yüksek grafikli bir içerik beklemeyin. Beklemediğiniz takdirde hoş bir tecrübe elde edersiniz. Şahsen ben bu formda oyunu oynadım ve gerek oyunun kıssasından gerekse dünyasından ve evreninden Beğeni almaya çalıştım. Oyuna en nihayet Ocak ayında Ufak bir güncelleme geldi. Bu güncelleme ile birlikte Steam’de oyuna başarımlar eklendi ve oyundan atma sıkıntıları üzere birçok optimizasyon sorunu çözülmüş oldu.
Ocak ayı güncellemesi
Daha Evvel oyunu bu güncellemeden Evvel oynamaya çalıştım lakin oyunun ortalarından ve bir kısmından sonra Daimi olarak kusur vermeye ve oyundan atmaya başladı. Hasebiyle bu oyunu ikinci Kez oynadım ve bitirdim diyebilirim. Birinci oynadığımda sahiden de Fazla zahmetli bir oyun tecrübesi elde ettim zira Daimi olarak oyunu kaydetmem gerekiyordu ve oyunu 10-15 dakika oynadıktan sonra ne yazık ki masaüstüne direkt atıyordu. Bu Ocak ayı güncellemesi ile birlikte bu durumların hiçbirini yaşamadım ve hoş bir oyun tecrübesi elde ettim. Fakat yeni güncelleme ile birlikte oyunu bir mühlet oynadıktan sonra oyunda kimi dalgalanmalar ve kasmalar olduğunu gördüm. Fakat bu oyun tecrübesini Fazla Çok etkilemedi. Tekrar de oyuna çık-gir yaparsanız bu sorunun da düzeldiğini görebilirsiniz.
Belirli oranda Aleni dünya deneyimi
Risen dünyasında gezinmek nitekim de hoş bir tecrübesi bizlere sunuyor. Yani aslında bu dünyada Fazla Çok şey olmasa da etrafta Biricik tük keşfedebileceğimiz Çeşitli alanlar bulunuyor. Oyun içerisinde Yeniden keşfedebileceğimiz Türlü mağaralar zindanlar ve daha fazlası karşımıza çıkıyor. mesela bir ormana giriş yapabiliyor ve orman içerisinde bir kulübeye rastlayabiliyoruz. Kulübenin içerisinde yaşayan birini görebiliyor, ona neden burada olduğunu sorabiliyor ve onun kıssasına aslında bir nevi göz atabiliyoruz. Oyun içerisinde Yeniden keşif duygusu ön plana çıkartmaya çalışılıyor lakin Natürel ki bu Aleni dünyada Fazla Çok merak uyandıran bölgeler bulunmuyor. Bu alanlar hayli kısıtlı alanları bulunuyor ve bu belli alanlar içerisinde dünyayı olduğu üzere keşfetmeye çalışıyoruz.
Oyunun Şayet hudutları dışına çıkmaya çalışırsanız ne yazık ki sizi karaya tekrardan atıyor. Oyunun içerisinde bulduğumu adanın bütün etrafı sularla kaplı. Hasebiyle sular içine girdiğimiz vakitte bir Yaratık bizi ağzıyla tekrardan karaya gerçek atıyor yani hülasa bu adadan ne yazık ki bir çıkış yolumuz bulunmuyor. Haliyle bize makul bir Aleni Meydan verilmiş ve bu Aleni Meydan içerisinde istediğiniz üzere dolanabiliyor, çevreyi keşfedebiliyor ve Türlü yaratıkları avlayarak hazinelerin peşine düşebiliyoruz.
Bazı misyonlar zorlayıcı ve biraz da güç bir oyun
Oyun genel manada hoş bir aksiyon rol yapma tecrübesi sunuyor. Zira oyun içerisinde üstte da bahsettiğim üzere istediğimiz üzere devinim etme özgürlüğüne sahibiz. Oyunda nereye gitmek istersek oraya gidebiliyor ve Türlü misyonlar elde edebiliyoruz. Oyunun Natürel ki kolay olduğunu söyleyemem zira misyonlar konusunda sahiden elimizden tutan bir Bina sergilemiyor. Kimi misyonlar epey güç bir formda karşımıza çıkıyor ve bu vazifeleri yapmak için de biraz daha etrafı keşfetmek yahut daha Çok misyonu sorgulamak gerekiyor ve bunun için de birçok karakterle etkileşime geçmek ve o vazife hakkında daha Çok ayrıntı almamız lazım.
Oyun içerisinde altın kazanmak epey zor
Oyun içerisindeki iktisada göz atacak olursak oyunda altın kazanmak sahiden de güç. Zira oyun içerisinde 10.000 altına yahut 20.000 altına ulaşmak için Aka bir efor sarf etmemiz gerekiyor. Oyunda bu altınları kazanmak için etraftan bulduğumuz hazineleri yağmalayabiliyor, sağdan soldan topladığımız bitkileri satabiliyor ve Yine öldürdüğümüz yaratıkları lootlayarak onlardan çıkan eşyaları satabiliyoruz. Oyun içerisinde kazandığımız her bir Faktör satmaya çalışıyor ve bunun karşılığında da daha âlâ silahlar elde etmeye çalışıyoruz.
Oyunda Olağan ki bir envanter sistemimiz bulunuyor ve bu envanter sistemi ile birlikte üzerimizde neler olduğunu görebiliyoruz. Natürel ki envantere attığımız her bir objeyi ne yazık ki satamıyoruz Zira bunların kimileri misyon öğesi olabiliyor. Hasebiyle bunların dışında kalan her türlü öğeyi satabiliyor ve bunun karşılığında altın alabiliyoruz.
Altın kazanmanın epey güç olduğu ve zorlayıcı bir başlangıcın bizleri beklediği bu üretim içerisinde kendi üzerimize hoş bir zırh almak ve silah edinmek nitekim de güç oluyor. Bu yüzden öncelikle bir taraf belirlememiz, bu doğrultuda Türlü misyonları yapmak ve etrafı Daimi olarak keşfetmemiz gerekiyor. Oyunda etraftaki hazineleri toplamak ve bu hazinelerden çıkan eşyaları kullanmak da hayli kıymetli.
Vuruş dinamikleri ve animasyonları hudut bozucu olabiliyor
Oyun eski bir üretimi olduğundan Dolayı dövüş ve aksiyon sistemi hakikaten kimi Fazla hudut bozabiliyor. Zira oyun içerisinde bir amaca kilitlendikten sonra Ira ona nazaran atak yapıyor ve düşmanların da bu karaktere karşı Çeşitli savuşturma mekanikleri bulunuyor. Bu savuşturma mekanikleri doğrultusunda düşmanlar bir anda sağa yahut sola gidebiliyor ve biz de kılıcımızı boşa savurabiliyoruz. Boşa savurduğumuz her Lahza karakteri toparlamak ve tekrardan o düşmanın üzerine düzgün bir atak gerçekleştirmek için kameraya döndürmeye çalışıyor. Bu esnada da kamera bir anda sağa sola Misli bir halde dönebiliyor.
Bu dediğim olayla oyun içerisinde epey sık karşılaşacak ve bunun nitekim de hudut bozucu olduğunu göreceksiniz. Lakin bunlara Alışılmış ki Fazla takılmamak gerekiyor zira bu halde oyunu yarıda bırakabilirsiniz. Bu stil oyunlarda aslında aksiyon ögeleri epey kıymetli. Lakin oyunun bunu yakın dövüş sisteminde pek Çok başardığını söyleyemem lakin menzilli taarruzlar (yay,ok – büyü) nitekim Beğeni veriyor. Oyun eski bir imal olduğu için aksiyon sistemi bu formda karşımıza çıkarıyor ve bunu değiştirmenin de ne yazık ki bir yolu yok. Münasebetiyle bu halde kabullenmemiz gerekiyor.
Oyun içerisinde yer aldığımız mühlet boyunca birçok Hasım çeşidi karşımıza çıkıyor lakin Daimi olarak birebir düşmanları alt ettiğimizi ayrım ediyoruz. Zira oyun içerisinde muhakkak başlı Hasım tipleri bulunuyor. Bu Hasım tipleri ortasında sıçanlar, kurtlar, domuzlar ve daha fazlası yer alıyor. Alışılmış ki oyunu sonlarına gerçek Aleni dünya içerisinde artık daha kuvvetli canavarlar karşımıza çıkıyor. Bu kuvvetli düşmanlar ortasında da (bunlar zindanlar da bulunuyor) ortasında da kertenkeleler ve bunların büyücü reisleri yer alıyor.
Oyunda öldürülen düşmanlar bir daha doğmuyor
Oyunda Yeniden zindanlar içerisinde bu kertenkelelerle Daimi olarak karşılaşmak mümkün. Daimi olarak birebir tipte düşmanlar karşımıza çıkabiliyor. Hasebiyle oyun Hasım çeşitliliği bakımından kâfi değil lakin tatmin edici diyebilirim. Oyunda öldürdüğümüz bir Hasım büsbütün meyyit olarak kalabiliyor ve bu dünya içerisinde daha sonra tekrardan doğmuyor. Hasebiyle her öldürdüğümüz düşmanı bir bölgeden temizlemiş oluyoruz. Kimi misyonlarda bu düşmanlar tekrardan doğabiliyor fakat bu durum yalnızca o vazife için geçerli oluyor. Hülasa her bir öldürdüğümüz düşmanı o bölgeden silmiş oluyoruz. Bu da aslında birtakım oyuncular için hoş bir mekanik diyebilirim.
Işınlanma kürelerini bulana kadar bir yerden bir yere gitmek sıkıcı olabiliyor
Oyun içerisinde anne kıssanın ileri safhasında Çeşitli ışınlanma küreleri elde edebiliyoruz. Bu ışınlanma küreleri ile birlikte kolay bir biçimde istediğimiz bölgeye hakikat ışınlanabiliyor ve onca yolu yürümek zorunda kalmıyoruz. Fakat oyunun başlarında ve ortalarında bu durum kimi katlanamaz duruma geliyor. Zira elimizde bu küreler bulunmadığı için Daimi olarak bir yerden bir yere yürümek zorunda kalıyoruz. Karakterin yürüyüşü ve koşuşu epeyce standart olduğundan Dolayı ne yazık ki bu yollara vakit harcamamız gerekiyor. Haliyle oyun içerisinde Daimi olarak kendimizi yürür biçimde bulabiliyor ve bu yollarda hayli Çok vakit geçiriyoruz.
Sevdiğim birkaç mekanik
Oyun içerisinde Tekrar sevdiğim bir mekanik daha bulunuyor. Bu mekanik genel olarak zindanlarda ve kapalı alanlarda karşımıza çıkıyor. Yer yer bulmacaların da yer aldığı bu oyun içerisinde bu bulmacaları aşmak için bu mekanikleri kullanabiliyoruz. Bu mekanik içerisinde Örneğin bir delik bulduğumuzda o deliğe girmek için elimizde bulunan sümüklü böcek simgesine tıklayabiliyor ve Ufak bir sümüklü böceğe dönüşebiliyoruz. Daha sonra o delikten geçerek bu bulmacayı çözmeye çalışabiliyor ve öbür tarafın kilidini açabiliyoruz. Yeniden öbür taraftan yüksek bir yere çıkmak yahut oraya ulaşmak için hava akımı özelliğini kullanarak yükselebiliyoruz ve yüksek bir yerden aşağıya gerçek da bu hava akımı büyüsü sayesinde yavaş yavaş süzülebiliyoruz. Oyun içerisinde bu şekil kullanabileceğimiz Türlü büyüler de yer alıyor. Bunları da bizlere sunulan bulmacalar içerisinde kullanabiliyoruz.
Kısaca toparlamak gerekirse oyun eski bir üretim olarak karşımıza çıkıyor (Bu eski sözünü Daimi olarak vurguluyorum zira devrine nazaran hayli tatmin eden lakin artık teknolojinin gelişmesiyle daha yeterli imaller oynadığımızdan Dolayı bu biçim imaller sıkıcı gelebilir). Hasebiyle aksiyon ve dövüş mekaniklerine Fazla Çok takılmamak gerekiyor ve yüksek beklentinizin de olmaması gerekiyor lakin bu formda Beğeni alabilirsiniz.
Oyun genel manada hoş bir aksiyon rol yapma tecrübesi sunuyor. Gerek vazifeleri ile gerekse bize sağladığı özgürlükçü yapısıyla bizlere sunduğu Aleni dünyada sağa sola koşturabiliyor ve istediğimiz yerden istediğimiz formda başlayabiliyoruz. Oyun içerisinde kısım bölüm ilerleyen bir Bina bizleri bekliyor ve toplamda dört kısımdan oluşuyor. Dört kısmın sonunda da Aka işvereni keserek oyunumuzu bitiriyoruz. Oyunun ister anne kıssasından gidin isterseniz de Yan misyonlarından ilerleyin sahiden de hoş misyonlar bulunuyor. Bu vazifeler bizleri merak içerisinde bırakıyor münasebetiyle vazifeler konusunda da çok hoş bir tecrübe elde edebiliyoruz.
Genel manada oyun hoş bir tecrübe sunduğundan Dolayı Risen’ı oynamanızı tavsiye ediyorum. Natürel bu serinin birinci oyunu, serinin bir diğer oyunları da bulunuyor. Birinci olarak bu oyundan başlayarak diğer oyunları da deneyebilir ve birinci oyunun kıssasından yani kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.
Yorum Yok